На допомогу учневі

Завдання I туру(шкільної)
олімпіади з української мови та літератури

7 клас
українська література
І. Напишіть твір-роздум на тему „ Чого варті у житті слова?” 12 б.
ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у 
висловлюваннях. 5 б.
1. До якої групи лірико-побутових пісень належать козацькі та чумацькі
пісні?
2. У чому полягає секрет розміру коломийкового вірша?
3. Які мовні засоби надають повісті І. Франка «Захар Беркут» особливого
колориту, неповторності?
4. Яка основна думка балади Т. Шевченка «Тополя»?
5. Про який твір сказано так: «Внутрішня структура цього пристрасного
монологу побудована на поступовому підвищенні: від спокійного плинного
звертання до слухачів відбувається наростання емоцій»?

українська мова
І. Запишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Зробіть
повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над ними
частини мови, дайте характеристику всій конструкції).8 б.

Мороз прилине синьо і прозоро розвісить скрізь сивий дим інею.

ІІ. Вкажіть іменники жіночого роду. Доберіть до кожного з них
прикметники, узгоджуючи їх граматичні значення. Словосполучення
запишіть.
Адреса, продаж, дівча, непосида, Перу, путь, кенгуру, авеню, собака,
бідолаха, нероба, ступінь, м’якуш, мати.
  5 б.

ІІІ. Утворіть слова за допомогою суфіксів –ськ(ий) або-ств(о):
Чукотка, Прага, Париж, Сиваш, латиш, товариш, казах, рибалка, брат,
людина.

ІУ. З’ясуйте синтаксичну роль інфінітива. 5б.
А) Дали наказ виступати.
Б) Ми повинні вчитися.  
В) Наказали виступати.
Г) Прийшли вчитися.

Д) Вчитися – наш обов’язок.
Завдання I туру(шкільної)
олімпіади з української мови та літератури
8клас
українська література
І. Напишіть твір-роздум на тему «Тільки родина – як вічна зернина на невмирущому полі життя…»

ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у 
висловлюваннях. 5 б.
     1. Яка найважливіша особливість художнього образу?
     2. Про яку історичну пісню сказано так: «Цей твір багатоголосий. У пісні звучать і героїчні мотиви, і гордість за перемогу, і дошкульна іронія, і навіть сарказм…»?
     3. Який образ-символ використано в пісні «Та, ой, як крикнув козак Сірко»?
     4. У якій пісні поєднуються протилежні почуття: від лагідного попередження коханого, який так боляче образив дівчину, до страшних слів помсти?
     5. Які художні засоби споріднюють «Слово про похід Ігорів» із фольклорними творами?

Українська мова
І. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над ними частини мови, дайте характеристику всій конструкції). 8 б.
  
 А над нами дзвонить даленіючи лебедина пісня і підноситься до ласкавого сонця.

ІІ. Запишіть іменники в родовому відмінку однини:

Пломбір, Париж, Красний Лиман, листопад (назва процесу), радіус, рулет, багаж, гнів, край, пасажир, Дунай, віск, Шевченко, Ігор, університет.

ІІІ. Випишіть слова в три колонки залежно від написання: 1) окремо; 2)разом; 3) через дефіс.
     
Написав(би), немов(би), як(небудь), (чи)мало, (що) разу, казна (що), надумав(таки), все (ж), тільки(що). 6 б.

ІV. Перебудуйте речення в односкладні й запишіть. Визначте їх вид. 4б.

      1.Колискова пісня передає багатющий світ материнських почуттів, безмежну любов до своєї дитини.
      2. У пісню для немовляти мати вкладала  найсокровенніше.
      3. А ще – вплітала калину, символ краси, сили, фізичного й  морального здоров’я
дитини.
      4. Коли ти станеш уже зовсім дорослим, згадуватимеш пісні, які колись співала тобі мама.


Комментариев нет:

Отправить комментарий